tirsdag den 4. oktober 2011

PoLiTiTiK

Uha der er intet som politik der kan få verden til at se rødt. Eller skulle man nærmere sige sort/hvidt. Vi har, hvilket nok ikke kommer bag på nogle, lige haft et valg i DK. Jeg har ligesom mere end en million andre danskere stemt ved dette valg. Nu er der så valgt en ny regering og så kører hele denne rumle med hvad der er lovet og ikke lovet, hvem der er gode og ikke gode, hvem der kaster mest med mudder og så videre.

Sorry men hvor er det dog trættende, at høre på folks vrøvl, ævl og kævl om hvor forfærdeligt det hele er, om hvor meget de har løbet fra det ene eller det andet. Det er simpelthen det samme hver eneste gang uanset om det er en 'rød' eller 'blå' politiker der har den overordnede magt. Altid er der utilfredshed.

Men den søde sandhed er jo at i politik kan man ikke gøre alle tilfredse. Det er fysisk umuligt. Jeg har sagt det før og jeg siger det gerne igen, i et demokrati kræver ALTING flertal. Og kæreste mennesker i må tage at lære at ikke at lytte til de politikere i løbet af en valgkamp. Se på partiernes grundværdier og mærkesager og husk din sunde fornuft, husk at uanset hvad der bliver sagt kræver det 90 gange ja ellers bliver det til NADA!

Om der er begået løftebrud eller ej er vel et skønsspørgsmål op til den enkelte person. Hvis du som menneske forventer at det helt sikkert bliver sådan og sådan når en politiker siger: vi vil arbejde for at dette kommer til at ske, ja så er der løftebrud, men hvis man lytter ordentligt efter så kan man jo godt høre at der er et stort MEN i den sætning. Både 'røde' og 'blå' har sagt denne sætning så jeg mener klart ikke at der er et egentligt løftebrud, men måske nærmere misforståelser og dårligt kommunikerede budskaber fra begge hold.

For det er nemlig en ting vores kære politikere burde lære en masse om. Kommunikation af budskaber. For sætninger som ovenstående bliver nemt misforstået af befolkningen, især fordi vores opfattelser af tingene er så forskellige, hvilket der bestemt ikke er noget i vejen for (det er jo netop essensen af menneskeheden). Men udfordringen kommer så for politikeren bagefter når de skal til at igang med det politiske arbejde.

Nu har vi så fået en 'rød' regering (eller måske nærmere lilla) og jeg vil ikke ligge skjul på at dette er meget glædeligt i min verden. Jeg har altid været af den mening at de såkaldte 'røde' partier har meget mere hjerte og menneskelighed med i deres politik end de blå har. De er bedre til at få kærligheden til mennesket, miljøet og dyrene med efter min mening.

Politik er jo herligt, fordi der netop er så mange veje man kan gå. Jeg ligger ikke skjul på hvad der for mig er mest rigtigt men jeg kunne heller ikke drømme om at 'svine' andre fordi deres holdning er stik modsat, for der skal være plads til ALLE i DK. Men indrømmet jeg har det svært med de mennesker der vælger, den der sorte og pessimistiske svinende tankegang, uanset hvor sjovt det så synes at være. I min verden der snakker man ikke dårligt om andre mennesker og slet ikke mennesker man ikke kender personligt.

Jeg synes der er gode ting ved alle partierne og der er også mindre gode ting i alle partier. Jeg vælger altid med mit hjerte og ikke med mit hoved. Hovedet er for mig for meget styret af ego hjertet indeholder forståelse, medlidenhed, kærlighed, respekt, accept, rum og frem for alt LIV. Derfor vil jeg altid stemme på partier hvor disse ting er en del af deres kerneværdier og det er der, som nævnt, pt mest af i de 'røde' partier. Ligesom jeg er en miljø, natur og dyre elsker og der er de 'røde', som sagt, også længst fremme.

Jeg tager faktisk hatten af for både Lars Løkke og Helle Thorning der har rost hinanden og talt i pæne toner samt drillet hinanden på kærlig vis, se det kunne mange i befolkningen lære af, især de mennesker som lige nu bruger enormt meget krudt på at vrøvle over den nye regerings tiltag. Den jeg tager aller mest hatten af for er sådan en som Margrethe Vestager. Wow hvor har hun bare gjort det super super godt. Hun er sober og klar i sin tale og hun har en ro over sig, som jeg i den grad beundre. Hun har gjort et rigtig flot stykke arbejde, det må man sige. Tillykke med det Margrethe <3

Altså jeg synes det her regeringsgrundlag er super godt. Det er nemlig blevet lige præcist som jeg håbede det ville blive, nemlig en blanding af rød politik og blå politik. Jeg synes man har formået at samle det bedste sammen fra begge fløje og givet det et ekstra pift. Nej alt er ikke med og nej der er snakket om flere grupper eller områder om man vil under valgkampen, men husk nu på kære venner alting kræver flertal og alting kræver den rette financering.

Mange vil nok sige ja man har en mening til man får en ny. Tjae men har vi alle da ikke det? Udvikler vi os ikke hen af vejen? Lære vi ikke hele tiden noget og finjusterer vores meninger? Ser vi ikke engang imellem lyset selvom det måske var ovre på den anden side af vejen det befandt sig? Hallo det er da fedt at ændre mening, det er jo netop der man viser at man er forandringsvillig, samarbejdsvillig, omstillingsparat og at man ikke er bange for at indrømme at ens egen vej måske var for omfattende eller at den måske ikke tjente lige så stort et formål som en andens. Så hvorfor tude eller føle vrede?

Jeg synes det er på tide, at vi alle giver det nye folketing deriblandt den nye regering ro til at finde tonen og ro til deres store arbejde som ligger foran dem. Se på regeringens grundlag og se de velsignelser der ligger i den for dig personligt men også de velsignelser der ligger i det for den største del af DK. Vi skal løfte i flok og det gælder ikke kun om personlig vinding men VINDING FOR HELE DK.

Så kæreste skønne dig, smil og vær glad. Lig surheden på hylden og gå fremtiden i møde med positivt sind. <3 Husk nu at Lars Løkke i den grad havde befolkningen på nakken da han blev statsmedister (ynder at kalde alle ministre for medistre), men han vandt en vigtig sejr til sidst nemlig vælgernes gunst, jeg er sikker på det samme vil ske for Helle, jeg er sikker på hun vokser med opgaven og at det her bliver rigtig godt for Danmark <3.

Jeg er rigtig spændt på de kommende år i DK og jeg hilser de nye tider velkomne. <3 Held og lykke til både regeringen og opposionen, må samarbejdet blive bredt og foregå i en god og sober tone <3.

Sender kærlighed og lys til alle i Danmark som læser med <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar