onsdag den 5. oktober 2011

KrEaTiViTeT

Jeg er en enormt kreativ pige. Jeg elsker at sysle og især sysle med ting der vil glæde andre. Lige nu sysler jeg med den årlige julekalender til min dejlige farmor. Den bliver lidt anderledes end normalt, men den er fyldt med kærlighed og hengivenhed.

For det er netop hvad kreativitet er for mig: KÆRLIGHED. Der ligger så mange tanker og ideer bag ved noget man selv laver og kreere. Tænk bare på hvor glade og stolte børn er når de kommer hjem med en tegning, en bordskåner eller en frugtpose de selv har lavet. Alle er drøn stolte af det de selv har tryllet frem med fantasien og hvis modtageren så er ovenud begejstret for gaven oveni, så er der ingen grænser for hvor meget selvtilliden pludselig vokser. Prøv bare at tænke tilbage på din egen barndom og dine egne frembringelser samt dine forældres reaktioner!

Det er jo en manifestation man laver. En manifestation på højt plan og det får mine tanker hen på, at man faktisk kan kreere ALT hvad man sætter sig for oppe i ens smukke hovede. Med tålmodighed, tro og kreativitet kan alt simpelthen lade sig gøre.

Jeg har gennem tiden frembringet alt muligt og jeg har været meget kritisk overfor mig selv. Heldigvis har jeg nu lært, at tingene bestemt ikke behøver være 'perfekte'. Tjae man kan endda sætte spørgsmålstegn ved hvad 'perfekt' egentlig er, for det er jo netop et skønsspørgsmål fordi det jo er forskelligt hvad folk vil kalde smukt, særligt eller perfekt for den sags skyld. Det er jo ikke mange år siden, at en 5 årigs tegninger endte med at få en kæmpe ros på en fin udstilling af de 'bedste' kunst anmeldere, så det er vist et vidt begreb <3.

Men det er jo ikke kun det man frembringer man skal se på. Man skal se på helheden. Først opstår den der fantastiske ide, så begynder man at handle på den, så opstår der måske flere ideer, så kommer den der forventningens glæde (bliver modtageren glad? Bevæget? Overvældet?), dernæst bliver man måske selv rørt fordi det faktisk betyder rigtig meget idet det er en gave fra hjertet, så bliver det hele færdigt og afleveringsdatoen nærmer sig og til sidst udløses spændingen. Det er simpelthen så skønt, at være kreativ. Tænk en masse følelser der bobler op i en. Man når jo nærmest alle registre igennem inden tingen er afleveret. Det er simpelthen drønspændende og man får mange glædelige stunder ud af det.

Jeg giver kun hjemmelavede ting væk som er lavet med kærlighed og som jeg selv ville blive glad for. Har frembragt glædestårer mange gange, hvis det ikke var ved mig selv så ved modtageren. Til min 30 års fødselsdag valgte jeg at skrive et brev til alle voksne gæster samt til de børn jeg kender bedst og har haft mest med at gøre. Der var mere end en der græd af glæde og jeg selv tudede mig igennem processen. Jeg er en meget taknemmelig pige og jeg synes kreativitet er en gave. Den er ligeledes et tegn på ens sensitivitet og ens følelser. Det kommer lige fra hjertet, derfor bliver det SMUKT <3.

Mange jeg kender tror så at det at være kreativ handler kun om at sy, tegne, male eller lege med ler. Men det at synge, spille, danse, lege, indrette eller bare pakke en gave ind er kreativitet. Der er så mange grader af kreativitet og det er simpelthen fedt. Tjae denne blog er jo et udtryk for kreativitet.

Kreativitet er ligefrem en hel livsstil for nogle. Synes det er helt igennem herligt når ting har så mange udtryk. Jeg elsker at se sammenhænge i ting og her ser jeg et klart sammenhæng til livet generelt. Til menneskers forskellighed og til de muligheder der ligger for ens fødder. Vi har jo uendelige muligheder, helt ærligt det er altså fedt <3.

Nu vil jeg så ikke lige afsløre her hvad farmors kalender kommer til at indeholde i år, men jeg kan fortælle at det bringer dejlige glædestårer frem på mine kinder og når jeg har dem så ved jeg det bliver en succes <3.

Sender alle mine vidunderlige læsere masser af kærlighed og lys <3 Og så håber jeg i alle er blevet lidt inspirerede til at kreere med hjerte, hjerne og hænder <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar