onsdag den 21. september 2011

SpIrItUaLiTeT

Tjae spiritualitet er bare så utroligt mange ting. Spiritualitet handler om ens tro, måden man er på, måden hvorpå man ser verden, måden man lever på, tjae vel egentlig bare LIVET.

Jeg er så nysgerrig på ALT. Jeg vil gerne vide alt om alt i den spirituelle verden og dermed vil jeg aldrig blive færdig med at lære. Om det tænker jeg: FEDT! Tænk på hvor fedt det er at vide at hele livet er en lang læringsproces. Hver dag er en gave, hver eneste dag lære hvert eneste menneske, stort som lille, en ting/færdighed/lektion med mere. Når dagen er omme går vi til ro for at stå op til en ny proces. Det er da fedt.

Det nytter ikke at fortryde en masse. Tænk hver eneste dag hele livet gør hvert enkelt menneske på denne jord det bedste de kan. Vi handler præcis som vi kan i den situation vi står i, så hvorfor fortryde? Vi gør altid vores bedste, hele tiden. Vil nogle mennesker i det hele taget kunne sige sig fri for ikke at have såret et andet menneske? Jeg tror det ikke. Vi sårer jo aldrig andre med ond mening bag. Somregel sker det jo fordi vi selv er pressede, stressede eller selv er blevet såret. Kan man ikke kun have medfølelse for dette? Fortryd ikke dine handlinger men tilgiv dig selv og andre hele tiden og du vil blive fri. Det er min filosofi.

Kærlighed er det vigtigste i hele verden. Kærlighed til dig selv først og fremmest, derefter kærlighed til andre. Kærlighed til livet. Kærlighed, kærlighed, kærlighed. <3 Et menneske der føler sig elsket er langt mere trygt end et menneske der ikke føler kærligheden i sig selv eller fra andre.

Jeg er som du kan læse i foregående afsnit en pige med en kæmpe bagage. En bagage der har gjort mig stærk og blød på samme tid. En bagage der ville få de fleste til at vælte bagover og tænke: WOW hvordan i al verden kan hun være så POSITIV! Det kan jeg, fordi jeg har lært at uanset hvad der sker i mit liv så skaber jeg det selv. Jeg skaber selv mine tanker, mine ord, mine visioner med mere. Jeg BESTEMMER selv om jeg vil være trist, sur, vred og bitter eller om jeg vil være glad, lykkelig, positiv og optimistisk.

Mange ville i den grad skrige af mig nu og sige: hvordan skal man lige det når ens mand har været mig utro eller hvordan være positiv når man er blevet misbrugt, mobbet, mistet den ene eller den anden! Det kan jeg fordi jeg lever lige nu og ikke i går. Det kan jeg fordi min fortid den skal så absolut ikke ødelægge hele mit fremtidige liv. For hvad får man ud af at være sur og vred konstant? Ikke andet end mere og mere af det. Folk omkring en bliver mere sure og vrede og så har man startet en ond cirkel. Enhver kan vende den hvis de VIL. Er det ikke bare FEDT!

Spiritualitet er bare såååååååå mange ting. Jeg åbner op for alt muligt hele tiden. Jeg kan fornemme ikke fysiske eksistenser, jeg kan til tider læse tanker, jeg kan forudsige ting, jeg kan fornemme en følelse hos andre, stemninger, jeg kan med tankens kraft ændre ting og jeg har opdaget at mine hænder indeholder en enorm kraft. Tror det på længere sigt kan føre til enorme healende evner. Hvor mine evner ender og hvad jeg ender med at arbejde med spirituelt ved jeg ikke endnu. Men jeg er ikke bange. Jeg glæder mig over hver eneste lille fremskridt jeg tager og hver eneste lille bitte mirakel der åbner sig for mig.

Helt ærligt: Livet er forunderligt og skønt <3

Det var dagens tanker fra mig. Hav en vidunderlig og dejlig dag <3

Sender kærlighed og lys til alle <3

1 kommentar:

  1. Altså, på rigtig mange områder ser du og jeg jo på verden på dimentralt modsatte måder, men du er jo så gennemført, min pige, at jeg ikke kan andet end at elske dig^^

    Jeg elsker og misunder dig din enkle og simple tilgang til livet - ikke at forveksle med, at jeg tror, den er let! Måske kan nogle hyppige doser Linette være med til at rykke lidt ved min altid indviklede verden? Man kan jo håbe...^^

    PS. Det var sgu' da på tide, du fik dig en blog! Jeg kender ingen som dig, der altid bobler over af ting og tanker, så det er bare så fedt, at du nu har et outlet for det. Jeg glæder mig til at læse med^^ ♥

    SvarSlet