lørdag den 24. september 2011

MiLjØgRiSe

Uha er der noget der kan bringe mit tis i kog er det bestemt miljøgrise. Jeg elsker naturen. Alt er så smukt rent og fantastisk i naturen derfor kan jeg bare blive sååååååå harm når nogle smider deres affald rundt langs de danske veje og i de skønneste naturområder.

I dag var min skønne mand og jeg ude i min eventyrsskov (gammelskov batteri). Jeg ELSKER bare den skov. Duftene, lydene og synet af de smukkeste træer der indeholder enorme mængder af visdom. Der emmer af historie, liv og skønhed. Hver gang jeg har været der er jeg bare helt opløftet og glad helt ind i sjælen. Der er bare DEJLIGT! I dag måtte jeg bare derud, sådan er det engang imellem det samme gælder for vesterhavet :). Men i dag skuede mit øje en dåse på 100 meters afstand. Jeg følte en enorm tilkyndelse til at rydde op i skoven pludselig. Så hele vejen rundt på min tur fjernede jeg affald. Hvor var der bare alt for meget og det gør mig bare trist.

Tænk at mennesker kan få sig selv til at smide den slags i skovbunden. Træerne er noget af det vigtigste for vores jord og vores eksistens. Så lad os dog for pokker værne om dem. Ja naturen i det hele taget. Langs vejene smides der jeg ved ikke hvor mange ton affald om året. Det ødelægger ikke bare miljøet men når landmændene så kører og pløjer med mere ryger der rester af små dåsedele ind på markerne som så senere kan ende i en ko- eller grisemave så de dør. Det er jo skrækkeligt! Så søde væsener i den ganske verden: TÆNK JER OM NÅR I SMIDER ET STYKKE AFFALD I VORES NATUR.

Men jeg gik derude fik jeg en ide til noget der i den grad kunne hjælpe området (forhåbentligt), nemlig affaldsspande. Tænk i denne vidunderlige skov fandtes dette alternativ ikke. Der er op til flere skønne bænke hvor jeg ofte på mine ture blot sidder og sidder for at NYDE alle de skønne indtryk skoven giver, men ikke et eneste sted findes der bare en lille skraldespand så disse miljøgrise har et alternativ til skovbunden. Og så sådan en som jeg kan rydde op efter dem der ikke ville benytte sig af dette alternativ. Så nu får skov og naturstyrrelsen et lille opfordrende brev for synes klart at der bør være den slags.

Nå men jeg fik i hvert fald ryddet alt op der skuede mit øje også selvom jeg ingen pose havde med. Men det er lige godt udtroligt hvad folk smider. Fandt alt fra hygiejnebind til dåser.

Hvid du kære læser en dag kommer forbi gammelskov batteri så prøv engang at luk øjnene i og skrue op for dine indre sanser, jeg siger dig du vil møde et væld af indtryk selv uden synet. Wow siger jeg bare. Stedet er faktisk et gammelt forsvarsværn fra 1. verdenskrig. Så herude ligger et væld af historie. Der er en masse gamle bunkere der er blevet sprængt men naturen har sørget for at 'krigens' tag i jorden omkring er blevet udvisket med den smukkeste grønne mos. Der er intet mindre end VIDUNDERLIGT. Så hermed en lille opfordring til dig du skønne væsen; Besøg min eventyrsskov, jeg garanterer TOTAL skønhed og opløftning <3

Det var dagens ord, visdom, opstød und so wieder. Ønsker dig en skøn og vidunderlig dag du smukke væsen <3 Lys og kærlighed fra mig til dig <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar